Wilt u weten wat uw gebied eigen maakt? Waar bewoners en ondernemers trots op zijn, of meer mogen zijn dan nu het geval is? Inzicht in en oog voor de eigen identiteit of het regionale DNA is een belangrijk vertrekpunt bij het maken van beleidskeuzen. Uitgaan van de eigen kracht en identiteit vergroot het draagvlak onder en stimuleert de participatie van lokale bewoners, ondernemers en andere betrokkenen.
Door economische, sociale en culturele karakteristieken in kaart te brengen ontstaat een beeld van het onderscheidend vermogen van uw gebied. Deels is dat in objectieve cijfers en gegevens te vangen. Deels wordt identiteit bepaald door het karakter, levenshouding en leefstijl van mensen. Om dit scherp te krijgen is het nodig interviews en discussiebijeenkomsten te houden. Bureon gebruikt deze methoden om tot een heldere diagnose van de identiteit van uw gebied te komen.
Wilt u meer bezoekers naar uw stad trekken, bedrijven acquireren of nieuwe bewoners aan u binden? Dan is inzicht in het imago van uw stad of regio onontbeerlijk. Bureon meet het imago naar gelang de doelgroepen waarop u zich richt. En op basis van de kenmerken en functies van uw gebied, die voor u relevant zijn. Daarbij wordt ook inzicht verkregen tussen het beeld dat buitenstaanders hebben en hun relatie met uw stad of regio. Zijn mensen bekend met uw gebied, komen ze er wel eens, kennen ze er mensen, waar baseren zijn hun beeld van uw gebied op? Op basis van deze inzichten kunt u uw gebiedsgerichte marketing nauwkeuriger en effectiever vormgeven.